De knappe excentriekeling Tom Ford [ex creatief directeur van Gucci ook artistiek opperbrein van Yves Saint Laurent] koos ervoor om zijn comeback te verwezenlijken met zonnebrillen, want met dat specifieke accessoire koestert hij een zekere band. “Mijn zonnebrillen-lijn is waarschijnlijk iets luxueuzer dan alles wat momenteel op de brillenmarkt te vinden is. Gucci was een pionier in het concept van masstige (samentrekking van mass and prestige, luxe voor de massa dus, RB), maar waarin ik persoonlijk geïnteresseerd ben, is opnieuw de creatie van echte luxe. Daarmee bedoel ik een superieure kwaliteit, meer aandacht voor detail, een kleinschaligere distributie en een hogere prijsklasse.” De Tom Ford brillen zijn aerodynamisch gemodelleerd, zijn soms zo groot als vliegeniersbrillen en doen retro futuristisch aan. Ford werkt vooral met bijzondere tinten, lak en smokey effecten. Op de veren (de ‘oortjes’ zeg maar) van de designjuweeltjes staat een kleine T en op de lenzen prijkt het gloednieuwe Tom Ford-logo
Tom Ford
